7ヵ月経ちますね . . . 。

Hi, Prince, the beautiful one.
Just thinking about you on a purple rainy day...


The Beautiful Ones(サウンドトラックPurple Rainより)

Baby, baby, baby
What's it gonna be?
Baby, baby, baby
Is it him or is it me?
Don't make me waste my time
Don't make me lose my mind baby

ベイビー、ベイビー、ベイビー
どうなるの? 
ベイビー、ベイビー、ベイビー
彼をとるの、僕をとるの?
時間を無駄にさせないで
気をヘンにさせないでくれ、ベイビー

Baby, baby, baby
Can't u stay with me tonight
Oh baby, baby, baby
Don't my kisses please u right?
U were so hard 2 find
The beautiful ones, they hurt u everytime

ベイビー、ベイビー、ベイビー
今夜はそばにいてくれないの?
ベイビー、ベイビー、ベイビー
僕のキスじゃ物足りないの?
やっとめぐり逢えた君なのに
美しい女達は男の心を傷つける、いつもね

Paint a perfect picture
Bring to life a vision in one's mind
The beautiful ones
Always smash the picture
Always everytime

完璧な絵を描いてごらん
心にビジョンを思い描くんだ
美しい女達は
いつもそれを打ち砕く
いつも、情け容赦なくね

If I told u baby
That I was in love with u
Oh baby, baby, baby
If we got married
Would that be cool?

君に恋焦がれてると言ったら
ベイビー、ベイビー、ベイビー
僕たちが結婚したら
それってクールかな?

U make me so confused
The beautiful ones
U always seem 2 lose

君は僕の心を混乱させる
美しい女達に
男はいつも抗えないみたいだ

Baby, baby,
Baby, baby,
Baby, baby,
Baby,
What's it gonna be baby?

ベイビー、ベイビー
ベイビー、ベイビー
ベイビー、ベイビー
ベイビー
どうなんだい、ベイビー?

Do u want him?
Or do u want me?
Cause I want u
Said I want u
Tell me, babe
Do u want me?
I gotta know, I gotta know
Do u want me?
Baby, baby, baby
Listen 2 me
I may not know where I'm going (babe)
I said I may not know what I need

彼をとるの?
僕をとるの?
僕は君が欲しい
欲しいんだ
教えて、ベイビー
僕なのか?
知りたいんだ、知りたいんだよ
僕なのかい?
ベイビー、ベイビー、ベイビー
聞くんだ
これからどうなるかわからないけど
必要なものがわかってないかもしれないけど

One thing, one thing's 4 certain baby
I know what I want, yeah
And if it please u baby
Please u, baby
I'm begging down on my knees
I want u
Yes I do
Baby, baby, baby, baby
I want you

ひとつだけ、ただひとつだけは確かさ、ベイビー
僕の望みは
君を歓ばせること、ただそれだけ ベイビー
君を歓ばせたいんだ
ひざまずいて請うよ
君が欲しい
ああ、そうさ
ベイビー、ベイビー、ベイビー、ベイビー
君が欲しいんだ 

Yes I do

そう、君が欲しい

(注意)

・歌詞の和訳は私が意訳したものなので、間違った解釈、誤訳などがある可能性もあります。プロの翻訳家ではありませんのでご了承ください。
・和訳は趣味で引用しており、歌詞の配布を目的としておりません。訳詞の転載はご遠慮ください。


記事「歌詞の解釈について


The Beautiful One  美しき者
Prince